Living the College Life - Reisverslag uit Lawrence, Verenigde Staten van Tim Hendriks - WaarBenJij.nu Living the College Life - Reisverslag uit Lawrence, Verenigde Staten van Tim Hendriks - WaarBenJij.nu

Living the College Life

Blijf op de hoogte en volg Tim

02 Februari 2016 | Verenigde Staten, Lawrence

Mijn vorige verslag is nu weer zo'n 2 weken geleden, dus laat ik jullie weer eens op de hoogte brengen van de recente ontwikkelingen. Behalve dat de colleges zijn begonnen, is er vrij weinig spannends gebeurd. Zo. Klaar!

Vooruit, een beetje meer. Colleges hier in de VS gaan ongeveer net zoals in Nederland. Aangezien ik klassen volg op graduate level, zijn de klassen redelijk klein en heb je veel interactie met de docenten. Echter, over het geheel (in 2 van de 3 vakken die ik volg) ligt de nadruk toch nog iets meer op het aantekeningen maken naar aanleiding van een verhaaltje van de docent. De werkdruk ligt bij een aantal ook aan de hoge kant, maar daar ben ik onderhand ook wel aan gewend. Docenten zijn aardig, helpen je goed op weg, en ook de medestudenten zijn aardig en nogal geïnteresseerd in je zodra ze horen dat je niet uit de VS komt.
Mijn vakken zijn leuk, het studeren gaat me dan ook eenvoudig af. Aangezien ik me in Nederland focus op Amerikaanse buitenlandse politiek, leek het me verstandig om me hier in de VS met zaken bezig te houden die hier enigszins mee samen hangen. Eén van mijn vakken is geschiedkundig, aan behandelt de geschiedenis van Amerikaans buitenlands beleid. Dit is redelijk recht door zee en gaat me tot nu toe goed af. Twee andere vakken gaan over zaken waar ik wel wat van af weet, maar waar ik nog niet helemaal in thuis ben. Het moeilijkste vak dat ik volg, behandelt de politiek in het midden-oosten vanaf de jaren 50 tot nu. Het kijkt daarin niet zo zeer naar wat de VS daar allemaal aan het aanmodderen is, maar vooral naar hoe de landen zich ontwikkeld hebben en wat onderlinge veschillen en overeenkomsten zijn. Het derde vak dat ik volg, behandelt de internationale politiek aan de hand van internationale organisaties, zoals de VN. Waar zijn deze organisaties op gestoeld en tot hoe ver reikt hun invloed en autoriteit is daar eigenlijk de hoofdvraag.
Al met al vermaak ik me hier best. Ik eet elke avond met vrienden in een van de restaurants op campus. Ik betaal een vast bedrag voor het semester en krijg dan 10 maaltijden per week (ontbijt-, brunch-, lunch- of dinerbuffet!).
Gelukkig hou ik naast het studeren ook tijd over voor leuke dingen. De Kansas Jayhawks Rugby Club heeft me al in de gelederen opgenomen en we zijn ons druk aan het voorbereiden voor het komende seizoen, waar ik dus gewoon even de Jayhawks mag vertegenwoordigen. And that's a big deal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Actief sinds 30 Dec. 2015
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 5690

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 16 Mei 2016

University of Kansas

Landen bezocht: