Halverwege! - Reisverslag uit Lawrence, Verenigde Staten van Tim Hendriks - WaarBenJij.nu Halverwege! - Reisverslag uit Lawrence, Verenigde Staten van Tim Hendriks - WaarBenJij.nu

Halverwege!

Blijf op de hoogte en volg Tim

13 Maart 2016 | Verenigde Staten, Lawrence

Nee, ik kom nog niet bijna naar huis, ik ben halverwege het semester. de afgelopen weken waren druk, vandaar dat het zo stil was. Behalve universiteit dingetjes heb ik me ook proberen te vermaken. Zoals ik in mijn vorige verslag al vertelde, is basketbal hier nogal een dingetje. Op 27 februari zat ik in het Allen Fieldhouse en zag ik de Jayhawks de Big 12 Conference binnen slepen. Dit is reguliere seizoen, en ondanks dat het niet héél belangrijk is, is het nogal een prestatie dat ze dit nu 12x op rij hebben gedaan. Basketbal zit hier vol met tradities. Zo nemen de studenten een krant mee. De voorpagina laten ze intact, maar de rest wordt versnipperd. Zodra de tegentander wordt omgeroepen, houdt iedereen de voorpagina voor hun gezicht als ze lezen, om hun desinteresse te tonen. Wanneer de Jayhawks daarna het speelveld betreden worden de snippers als confetti omhoog gegooid. Als daaarna de wedstrijd begint, is het een kabaal van jewelste. Daar is een uitverkocht voetbalstadion echt niks bij, wat een enthousiasme. En dat door 16.000 man (Ja, zo veel mensen komen er op college basketball af). Pay Heed All Who Enter: Beware of the Phog!!
Zelf heb ik ook niet stil gezeten en ben ik druk met rugbyen voor de Jayhawks. De eerste officiële Merit table (voor kampioenschap) helaas niet kunnen spelen, maar wel mee kunnen doen in een oefenwedstrijd. Met hard werk moet een plekje binnen het eerste team wel binnen bereik liggen, dus daar heb ik nu mijn zinnen op gezet. De eerste wedstrijd verloren we helaas van Missouri, maar dat kwam vooral door ons eigen slordige spel, want beter waren deze mannen uit de buurstaat echt niet! Misschien had het feit dat ik niet meespeelde er iets mee van doen, maar dat zullen we nooit weten.
Het is nu Spring Break en hier op de uni ligt alles stil. De bibliotheken zijn gesloten, het sportcentrum is maar zeer beperkt open, en ook de eetzaal waar ik normaalgesproken mijn maaltijden naar binnen schuif, heeft de deuren gesloten voor deze week. Gelukkig vertrek ik morgenvroeg zelf op een roadtrip met twee van mijn huisgenoten. We hebben het ambitieuze plan om in 5 dagen van hier in Lawrence naar de Badlands in South Dakota te rijden om daar de zonsopkomst te zien, daarna door voor een avondje naar Denver, Colorado, om daarna nog een hele dag naar Bryce Canyon in Utah te rijden, om daar donderdag een hele dag rond te wandelen. Daarna rijden we de hele vrijdag terug om zaterdagochtend weer in Lawrence te zijn. In mijn volgende reisverslag laat ik wel weten hoe dit allemaal is gegaan!
Tot de volgende keer mensen!
(Als het goed is zijn er ook foto's en video's toegevoegd!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Actief sinds 30 Dec. 2015
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 5688

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 16 Mei 2016

University of Kansas

Landen bezocht: