Het semester zit erop! - Reisverslag uit Lawrence, Verenigde Staten van Tim Hendriks - WaarBenJij.nu Het semester zit erop! - Reisverslag uit Lawrence, Verenigde Staten van Tim Hendriks - WaarBenJij.nu

Het semester zit erop!

Blijf op de hoogte en volg Tim

19 Mei 2016 | Verenigde Staten, Lawrence

Mijn semester hier in de VS, en hopelijk mijn laatste semester als student, zit erop! Vorige week was het finals week, de week waar de gemiddelde Amerikaanse student een enorme hekel aan heeft. Voor mij viel het gelukkig mee. Ik had geen tentamens, echter een laatste deadline, en die heb ik gehaald. Voor één van mijn vakken wacht ik nog op mijn punt, maar de andere twee vakken heb ik met zo'n beetje het hoogst haalbare punt afgesloten. Mijn appartementje op de campus heb ik ook moeten verlaten, en ik verblijf nu nog ongeveer 2 weken bij een vriend van me in het centrum van Lawrence.
Het semester is over, dus het rugby seizoen zit er ook op, en ik ben er redelijk ongeschonden van af gekomen, op enkele kneuzingen en ongelukkige botsingen na. Maar niet voordat ik mijn eerste try voor de Jayhawks mocht drukken! En ik kan je zeggen, dat voelt ontzettend goed! Het seizoen werd hier afgesloten met een besloten banket waar oud-spelers en het huidige team gezamenlijk dronken worden, prijzen uitreiken, en zich te goed doen aan een overdaad aan eten.
De afsluiting van het collegejaar, en de diploma uitreiking, Commencement, wordt hier altijd groots gevierd. De grote groep studenten die hun diploma heeft behaald (ik gok zo'n 2.000?) loopt in processie de heuvel waar de universiteit op is gebouwd af, onder het oorlogsmonument Campanile door het Football stadion in. De ceremonie gaat hier verder met een indrukwekkende film op het grote scherm over hoe geweldig KU wel niet is, het zingen van het volkslied, enkele toespraken, en ter afsluiting het zingen van het KU lijflied. Zo'n ceremonie is nogal indrukwekkend om mee te maken! (Zie foto's).
Dat het semester erop zit, wil echter niet zeggen dat ik al helemaal klaar ben. De laatste stap in het halen van mijn master, is het schrijven van mijn masterscriptie. Hier ben ik in de finals week dan ook mee begonnen, en deze week heb ik twee dagen archief onderzoek gedaan in de archieven van de Truman Library in Independence, Missouri. Hier liggen alle officiële papieren van tijdens de Truman administratie (1945-1953). Aangezien mijn onderzoek gaat over een economisch hulpplan aan derde wereldlanden opgezet door Truman was het een geweldige mogelijkheid om hier origineel onderzoek te kunnen doen. Het verder werken aan deze scriptie is wat mij de komende twee weken bezig gaat houden.
Op 3 juni vlieg ik naar New York en ga ik de toerist uithangen. Daarna gaat het verder met de trein naar Washington DC en daarna nog met het vliegtuig naar Chicago. Tegen de tijd dat die reis erop zit is het midden juni, en wat ik daarna ga doen is nog niet helemaal duidelijk. Of terug naar Lawrence voor verder onderzoek, of ik ga Amerikaanse vrienden opzoeken.
RCJH!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Actief sinds 30 Dec. 2015
Verslag gelezen: 1970
Totaal aantal bezoekers 5685

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 16 Mei 2016

University of Kansas

Landen bezocht: