Arrivé - Reisverslag uit Lawrence, Verenigde Staten van Tim Hendriks - WaarBenJij.nu Arrivé - Reisverslag uit Lawrence, Verenigde Staten van Tim Hendriks - WaarBenJij.nu

Arrivé

Blijf op de hoogte en volg Tim

04 Januari 2016 | Verenigde Staten, Lawrence

Lieve familie, vrienden, en andere geïnteresseerden,

Gisteravond, voor jullie vannacht, ben ik na 2 dagen reizen aangekomen in Lawrence, KS. Zaterdagochtend vertrok ik rond 5 uur uit Venray. In de dagen daarvoor had ik al afscheid genomen van familie en vrienden, maar het afscheid nemen thuis was toch wel raar. Pap, mam en oma brachten mij naar Brussel, vanuit waar ik naar New York City vloog. De vlucht was rustig, ik had beenruimte genoeg. Ik had een stoel bij de nooduitgang geboekt. Dit hield in dat er voor mij geen stoel stond, maar een nooduitgang. Zo'n nooduitgang in een vliegtuig heeft zo'n opgevouwen glijbaan in een bak bij de deur staan. Laat die bak nou net voor mijn stoel staan, dus lekker met die beentjes omhoog. Businessclass voor de prijs van Economy.
Eenmaal in New York was ik een beetje nerveus voor de douane en immigratie en was vooral nieuwsgierig hoe lang dat ging duren. Er was me verteld dat ik rekening moest houden met oponthoud van enkele uren. De grenscontrole en bagage ophalen duurde al met al 20 minuten. Hierdoor was ik gelukkig ook eerder in mijn hotel.
Chinatown, de plaats van mijn hotel, wat een gave wijk. Ik keek mooi uit op de Manhattan bridge en er waren 3 metrostations extreem dichtbij. Die avond, dus voor jullie die nacht, ben ik naar Times Square gegaan en heb ik een lekkere burger in een bar gegeten. Na een paar biertjes werd ik toch wel heel moe en ben ik maar terug naar mijn hotel gegaan. Het was toen 10u, en ik was, door het tijdsverschil, al zo'n 24u wakker, en de nacht voor vertrek ook niet echt veel geslapen.
Na een lekkere nachtrust van zo'n 12u, ben ik door Lower Manhattan gewandeld. Geen metro, geen muziek, in het ochtendzonnetje een rondje wandelen. Geen kaart mee, geen vaste route, gewoon lopen en New York opsnuiven (het stinkt er soms).
Die middag met de metro en de bus naar LaGuardia Airport in Queens gegaan, en daar het vliegtuig naar Kansas City gepakt. Daar werd ik opgewacht door een vrijwilliger, Danny Philips, die mij naar mijn hotel in Lawrence bracht, waar ik ben terwijl ik dit schrijft.
Vandaag ga ik voor het eerst naar de universiteit om mijn kamer in te trekken. Gisteren heb ik een klein rondje door Lawrence gelopen, maar het was nogal rustig. De meeste studenten komen pas over anderhalve week, maar omdat ik als internationale student verplicht met de oriëntatie week mee moet doen, moet ik me vandaag al melden. Hoop dat ze een leuk programma hebben, en dat het niet zo rustig blijft, maar ben er van overtuigd dat dat wel goed gaat komen.
Mij hoor je verder niet klagen. Ik ben lekker in m'n eentje op reis, kan doen en laten en gaan en staan wat en waar ik wil, en aanspraak heb je als eenzame reiziger heel snel. Heb me nog geen moment alleen gevoeld. Ik loop al 2 dagen met een ontzettende grijns op m'n gezicht rond.
Voor nu heb ik jullie wel weer genoeg verteld, denk ik zo. Mochten jullie nog vragen hebben, als ik wifi heb, ben ik bereikbaar.

Rock Chalk Jayhawk!!

  • 12 Januari 2016 - 21:10

    Harrie Arts:

    Hallo Tim
    Ik ben bij jouw oma en heb jouw eerste verslag gelezen.
    Zo te zien ben je al een beetje gewend in de USA.
    Nu je intoductieweek nog en dan aan de studie?
    Geniet er ook v ooral van in America.
    Groetjes
    Harrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Actief sinds 30 Dec. 2015
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 5714

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 16 Mei 2016

University of Kansas

Landen bezocht: