Roadtrip! - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Tim Hendriks - WaarBenJij.nu Roadtrip! - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Tim Hendriks - WaarBenJij.nu

Roadtrip!

Blijf op de hoogte en volg Tim

17 Januari 2016 | Verenigde Staten, Nashville

Twee weken ben ik nu in de States, maar ik heb het idee dat ik er veel langer ben. Het went snel, denk ik. Mijn vorige reisverslag eindigde ik met de mededeling dat ik naar de campus vertrok om mijn appartementje op te zoeken. Zo gezegd, zo gedaan. Echter, het eerste appartementje waar ik terecht kwam was echt een klerebende. Mijn toekomstige huisgnoten hadden hun rotzooi en etensresten voor het gemak niet opgeruimd. Ik dus op hoge poten terug naar het Housing Department, dat ik hier dus echt geen $2,000 voor wilde neertellen. Hierop werd me een tweede appartementje aangeboden, maar na een grondige inspectie van mij, was dit niet heel veel beter. Daarop ging de verantwoordelijke van de Jayhawker Towers, de appartementencomplexen, op zoek naar een schone, nette woonruimte voor mij. Deze werd gelukkig al snel gevonden, en ik woon nu geloof ik samen met 3 Amerikaanse kerels. Ik zeg 'geloof ik', want ik heb ze nog niet gesproken. Het semester begint dinsdag pas, dus de Amerikaanse studenten zijn nog niet allemaal hier.
Nadat deze drukke, moeilijke, vermoeiende maandag, begon op dinsdag de oriëntatie met alle nieuwe buitenlandse studenten. Ik ben al snel bevriend geraakt met een paar Schotten, Duitsers, een Francaise, en een Australiër. De oriëntatie duurde lang en was langdradig. Nadat we een week later alle verplichte onderdelen hadden vervuld, vonden we dat het wel tijd was voor wat ontspanning. Met z'n zevenen hebben we een Mini-van gehuurd en zijn we op een roadtrip gegaan naar Nashville, Tennessee, Home of Country Music. Wat wel wennen was, was het Amerikaanse verkeer. Ten eerste hebben ze soms afritten aan de linkerkant, wat betekent dat er daarna een oprit aan de linkerkant volgt. Vrachtwagens die dan aan de linkerkant in moeten voegen, in de Fast Lane. Dit brengt me ook bij het tweede. Vrachtwagens zijn hier niet begrensd. Rij je lekker met 110 over de snelweg, komt een gigantische vrachtwagen je met 130 voorbij gevlogen.
Via AirBnb hadden we een mooi huis gevonden om voor 2 dagen te verblijven, met een prachtig uitzicht op de skyline van Music City. Na 2 dagen zijn we doorgereden naar Memphis. Dit is de locatie van Sun Studios van de legendarische Sam Philips, de man die ons Elvis en Johnny Cash gaf. Na even snel langs Graceland, het landgoed van Elvis, te zijn gereden, hebben we de auto in de stad geparkeerd en zijn we naar de Mississippi gelopen. Het weer was heerlijk, zonnig en zo tegen de 20 graden.
De rit terug naar Lawrence was wel echt killing. Aangezien ik de enige was ouder dan 25, en ik geen belachelijk hoge bedragen hoef te betalen om een auto te huren, heb ik alles gereden. De rit naar Nashville was zo'n 10u, de rit van Nashville naar Memphis ongeveer 4, en de rit naar huis vanuit Memphis ook ongeveer 10. Ik was kapot. Maar, Tennessee was het waard. Nashville en Memphis waren echt geweldige steden, en het was een geweldige ervaring om er te zijn.
Nu weer lekker bijgeslapen. Dit weekend nog even genieten, en dinsdag aan de slag met colleges.

  • 17 Januari 2016 - 17:26

    Lotte:

    woeeh wat een leuke verhalen!:D cool!

  • 28 Januari 2016 - 12:51

    Yvonne En Hans:

    Hello Tim

    Here a massage from Venray en Nijmegen.
    Hou are joe?
    Everiesing good we hoop!
    Hou is the again, oops we meen the weather.
    Hier it is almost fastevening.
    We hoop for good weather, becouse last jeer it rained paipe-steels.
    We sjel drink wan on you.

    Heeeeey Tim
    We wensen je een mooie tijd. Leer en amuseer.
    Yvonne en Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Actief sinds 30 Dec. 2015
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 5698

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 16 Mei 2016

University of Kansas

Landen bezocht: